Denne helgen var planen klar. Jeg skulle på kompistur til London og se Liverpool gruse Tottenham. Men ting skjer. Omnikrom. Restriksjoner. Strategien røk
Mest sannsynlig så hadde en tur til London gått helt fint. Men målt opp i mot risikoen for å sitte i karantene i England mens barna feiret jul uten meg var valget lett. Det ble Finse i stedet.
Denne helgen har vært 2021 i et nøtteskall. Det vi planlagte med These Ways måtte avlyses, justeres og ombookes. Vi har hevet oss rundt og gjort det beste ut av situasjonen. Foredrag ble til webinar. Visjons workshops ble løst digitalt i Miro. Så når jeg nå sitter under Hardangerjøkulen og filosoferer er strategien for 2022 ganske klar. Det viktigste for meg er å ha fornøyde kollegaer som vokser som mennesker. Fikser vi det så pleier det meste andre å følge på. Fornøyde kunder, solid bunnlinje og økt topplinje.
Som en del av vår justerte strategi for These Ways investerer vi derfor ca 1 million kroner i sosiale arrangementer og faglig utvikling på våre 12 ansatte i 2022. Vi har opprettet egne roller som fagansvarlig, sosial-dronning, storytelling-guru og webansvarlig. I tillegg har vi ambisjoner om å gi ut en bok. Vi skal også vokse i antall ansatte slik at vi kan hjelpe enda flere kunder med strategi, innsikt og design. Så får vi se da hva som skjer på nyåret. Planen er klar, men om vinden snur og vi plutselig får en white-out, så har vi med spade. Klar til å grave oss ned og lage en ny strategi når stormen har lagt seg.
Ønsker med dette å takke alle våre kunder og leverandører for et flott år. Vi sees rett rundt knausen.