Facebook og Apple. Goliat mot Goliat.

by | Dec 18, 2020

Tyronnosaurus Rex vs King Kong

Når Facebook klager høylytt over at Apple stenger ned muligheten deres til å spore uten samtykke, sier det vel mye om deres forretningsmodell?

 

 

Facebook har den siste uken kjørt annonser i flere av USAs store aviser, og støtter små bedrifter som vil bli hardt rammet når Apple nå gir kundene sine mulighet til å slå av sporing i apper. Ifølge Facebooks egen data vil små bedrifter miste 60% av salget om folk slår av sporingen.

 

 

Vil det da si at disse bedriftene kan gå til FB og kreve 60% mindre pris på annonseringen? /sarkasme

 

På den annen side, når jeg har valget om sporing, gjør det meg mer tilbøyelig til å faktisk bruke Facebook igjen. Kanskje det er en annen måte de bør se på denne begrensningen?

 

Facebook har noen av verdens skarpeste hjerner på laget, og burde klare å se dette som en mulighet for innovasjon, og endring av produktet til å bli mer tidsriktig.

 

Det er få selskaper som får drahjelp, og har så mange ressurser som FB til å klare en omstilling.

 Apple selger enheter med sterkt personvern, og det truer Facebooks forretningsmodell. Hvem bør vi egentlig være kritiske til?

Kilde: Dave Stangis på Twitter 

 

Våre arrangementer

Siste nytt

Innovasjon på resept: Si hei til Rikke, vår nye PhD!

These Ways styrker laget innen strategi, digital omstilling og organisasjonsutvikling med ansettelsen av Rikke Stoud Platou, PhD – et faglig fyrtårn med bred erfaring fra konsulentbransje, industri og akademia. Digital omstilling og ny teknologi Hun kommer fra...

We do it These Ways!

Hva betyr det når vi sier at vi leverer Business Design, tjenestedesign og gode brukeropplevlser?

Skal vi holde deg oppdatert?