Et nytt blad vokser

Merkevarestrategi, visuell identitet & nettsider for Bara Eiendom.
I tre generasjoner har Bara Eiendom holdt koken i Bergen. For et selskap med så mye historikk var det viktig å ta med historien inn i fremtiden. Den nye identiteten har fortsatt “bara bladet” med seg, om enn i en litt annen form.

Utfordring

Bara Eiendom er på vei inn i en ny æra — og kan være med å definere hva en visjonær eiendomsutvikler betyr.
Hvordan revitaliserer man en 100 år gammel merkevare, uten å miste verdien?

Prosess

Vi kjenner etter hvert Bara ganske godt, og sammen penslet vi ut en strategi for hvordan vi kan se ut, opptre og presenteres på en måte som respekterer den over 100 års historien til familiebedriften, og samtidig er klart fremtidsorientert.

Løsning og effekt

Med sin nye drakt kan Bara stige modig fremover, og tenke visjonært — og fortsatt med de gode grunnverdiene fra oppstarten i bagasjen.

Musikk

Selvfølgelig måtte vi lage kjenningslyd også! Her jobber det historiske og det fremoverlente sammen med det naturlige og menneskeskapte, for bruk i videoer, reklame, sosiale medier og så videre. 

{

WOW — for en prosess vi har hatt. Vi lot oss
inspirere av These Ways sin metodikk og
engasjement. Sammen har vi knyttet brukerbehov med teknologi, nydelig design og effektiv utvikling av helt nye tjenester for våre leietakere.

Ingse Galtung Døsvig, Administrerende Direktør

Bara-livet

Dette prosjektet innebar også en stor prosess for en ny app for Bara — ta en titt på den og!

Rulletekst

Prosjektleder, Design og UX:
Jacob Lysgaard

Utvikling:
Thomas Ellingsen

Prosjektstyring:
Hogne Gjersvik

Jacob Lysgaard

Jacob Lysgaard

Designer & Partner