Bara–livet
Et rikere tjenestetilbud og sterkere tilhørighet for alle i Kronstadparken.
Bruker-intervjuer viste at Bara allerede scoret høyt på kundetilfredshet. I Tech Safari fikk vi dannet oss et helhetlig bilde på hele teknologiparken, som avslørte store muligheter for å digitalisere tjenester som i dag var både manuelle og krevde dobbeltarbeid for driftsavdelingen.
Vi rettet blikket mot horisonten og tenkte virkelig stort på hvordan fremtidens eiendomsselskap kan se ut.
Utfordring
Bara Eiendom ville skape sterkere «nabolagsfølelse» i sitt fokusområde i Kronstadparken, styrke datasikkerheten, og forbedre kommunikasjonen sin med alle som bruker dagene sine på området.
Prosess
Basert på en grundig innsiktsfase, avdekket vi smertepunktene for Bara selv, leietakere & ansatte. Et smidig utviklingsløp ble satt sammen, der vi kan dra inn funksjoner og tjenester fra mange kanter inn under samme tak, i en app Bara selv kan kontrollere.
Løsning og effekt
Appen er nå rullet ut til 2 000 daglige brukere, som nå får en styrket oversikt og eierskapsfølelse der de jobber.
Bara har fått konsolidert kontroll på sin egen kommunikasjon, og kan planlegge og nå ut bredt med et tastetrykk.
WOW — for en prosess vi har hatt. Vi lot oss
inspirere av These Ways sin metodikk og
engasjement. Sammen har vi knyttet brukerbehov
med teknologi, nydelig design og effektiv utvikling
av helt nye tjenester for våre leietakere.
Teknologi & prosess
Ticketing
Vi bisto med analyse og utvelgelse av nytt kryss-plattform ticketing-system for drift & support. Løsningen har ført til besparelse på flere årsverk, og har sendt snitt responstid fra å måles i dager til minutter.
CRM
Etter en kartlegging av eksisterende systemer og behov, fikk vi i bruk en nytt CMR-plattform som horisontalt forankrer driften, og bryter ned siloer. Nye tjenester og funksjoner kan nå bygges enkelt in-house, og integreres med eksisterende kundebase.
Bara-appen
Etter en design sprint der vi avdekket behov og definerte et Minimum Lovable Product, satte vi opp en prosess der vi prototypet løsningsforlag og brukertestet agilt gjennom en periode. Da målbildet var klart, kunne vi bygge en teknologistack fundamentert på kundens eksisterende CMS-økosystem, og integrerte hyllevare-løsninger for betalinger og ecommerce, bookingsystem, events og fordelsprogrammer uten brudd i kundens løpende tjenester. Vi fikk også integrert mot kantineleverandør for kontinuerlig oppdaterte menyer og betaling for mat i områdets husrestauranter, og ticketing-systemet for personlig oppfølging og dialog.
Systemet er fundamentert på Flutter (React Native), så vi kan bygge med én kodebase, og likevel supplere apper for både iOS og Android, der vi kan gå fra idé på whiteboard til en ny versjon i app store før du kan si “agil” baklengs, og tjenester som OneSignal for notifications.
Forside med oversikt over tjenester
Kjøp lunsj fra områdets husrestauranter og se ukesmenyene
Kjøp med deg noe fra kaffebaren på farten, også etter lunsjen er stengt
Naviger deg på området og hjelp gjestene dine med å finne frem
Integrert til service-systemene, så man kan ha enkel kontakt & oppfølging med driftsavdelingen
Relevante nyheter for hva som skjer på området
God kontroll på garderobeplassene fra huseiers side og oversikt på hva man har tilgang på for leietakere
Se kommende arrangement i området og meld inn nye!
Se oversikt og detaljer på alle fordelsprogrammene
Rulletekst
Prosjektleder, Design og UX:
Jacob Lysgaard
Utvikling:
Thomas Ellingsen
Prosjektstyring:
Hogne Gjersvik