Fagområder
Dette er vi gysla god på
Design Thinking-modellen vi arbeider etter
Business Design
Ved å bygge bro mellom forretningslogikk, menneskelige behov og teknologi, er Business Design kritisk for langsiktig suksess i dagens markeder fylt med usikkerhet og kompleksitet.
Business Design går forbi tradisjonelle strategi- og ledelsespraksiser, og kobler helhetlig forretningsforståelse med et designtankesett for å drive treffsikker strategiutforming og kreativ forretningsutvikling. Innovative løsninger på forretningsmessige utfordringer skapes ved å bruke designmetodikk til å utvikle strategier og nye forretningsmodeller. Samtidig er business design viktig for å ivareta forretningsperspektiver i produkt- og tjenesteutvikling.
I These Ways har vi et ekstra fokus på Foresight (vi kaller det fremsyn) som ledd i strategiutvikling, og gjennom forretningsmodellering og digitale strategier, legger business design grunnlaget for bærekraftig vekst og konkurransefortrinn.
Tjenestedesign
Tjenestedesign er prosessen med å utvikle brukervennlige og effektive tjenester, samtidig som de støtter bedriftens strategiske mål. Det innebærer å forstå hele brukerreisen og sikre at hver interaksjon er nøye planlagt og sømløst integrert.
I tjenestedesign fokuserer vi på å forstå brukernes behov og ønsker, og deretter skape løsninger som leverer verdi. Dette innebærer å samarbeide på tvers av ulike disipliner for å sikre at tjenesten fungerer godt fra start til slutt. Vi kombinerer innsikt fra brukerne med bedriftens mål for å designe tjenester som er intuitive og som skaper positive opplevelser.
Ved å anvende tjenestedesign, hjelper vi bedrifter med å forbedre eksisterende tjenester eller utvikle nye, som ikke bare tilfredsstiller brukerne, men også gir forretningsmessige fordeler som økt kundetilfredshet, lojalitet og økonomisk vekst.
Brukeropplevelse
I dagens heldigitale landskap står brukeropplevelsesdesign (kjært barn har lange navn) som en sentral disiplin i skjæringspunktet mellom kreativitet, teknologi og forretningsstrategi.
Brukeropplevelsen er kunsten og vitenskapen bak å skape sømløse, intuitive og følelsesmessig resonante interaksjoner mellom brukere og digitale (eller analoge) grensesnitt.
Brukeropplevelsen handler som kjent ikke om hvordan det ser ut, men hvordan det funker, og en vakker form blir dermed konsekvensen av en klok funksjon. Det krever en grundig forståelse av brukeres atferd, behov og preferanser, kombinert med en bevissthet om teknologiske muligheter.
Ved å fusjonere designtenkning med en dyp forståelse for forretningsmål, kan designere heve produkter og tjenester til sømløse opplevelser som tar brukeren på alvor.
Vi er Figma-nerder som klekker ut skalerbare designsystemer i atomisk design, grundig brukertestet og helt kodeklart. Slik får utviklerne det beste utgangspunktet når løsningen skal implementeres.